Publicat: 16 Iulie, 2012 - 22:15
Share
Cu 10 milioane de franci elveţieni, fără TVA

Acţiunea se circumscrie măsurilor cuprinse în Acordul-cadru încheiat între Consiliul Federal Elveţian şi Guvernul României privind implementarea Programului de cooperare elveţiano-român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la data de 7 Septembrie 2010.

În data de 12 Iulie 2012, Propunerea Finală a Proiectului în valoare de 10 milioane CHF, fără TVA, propus spre finanţare de către S.C. Metrorex S.A., a fost aprobată de către Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederaţiei Elveţiene, contribuţia părţii elveţiene fiind de 8,5 milioane CHF.

În cadrul acordului mai sus menţionat, S.C. Metrorex S.A a depus Proiectul privind realizarea „Studiului de pre-fezabilitate (SPF) şi a studiului de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu”.

În cadrul Proiectului, concomitent cu elaborarea Studiului de pre-fezabilitate (SPF) şi a Studiului de fezabilitate (SF), se are de asemenea în vedere realizarea a două studii:

- privind transportul multimodal în municipiul Bucureşti ce va evidenţia impactul asupra transportului de suprafaţă a Liniei 4 de metrou şi
- privind creşterea traficului pe Linia 4 de metrou, precum şi încheierea unui parteneriat instituţional între S.C. Metrorex S.A şi companii de transport public din Elveţia.

În conformitate cu prevederile Acordului-cadru bilateral dintre Elveţia şi România, urmează ca în perioada următoare să fie semnat Acordul de Proiect.

„O dată cu elaborarea documentaţiilor tehnico-economice necesare promovării acestui proiect, S.C. Metrorex S.A trece la o nouă etapă în procesul de dezvoltare a reţelei de metrou şi anume acela de extindere a Liniei 4, pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, iar la finalizarea acestuia şi conectarea cu linia de legătură a metroului cu Aeroportul Internaţional Otopeni, Municipiul Bucureşti va dispune de cea mai lungă diametrală de metrou pe axa Nord-Sud, în lungime de circa 33 km şi 28 de staţii cu puncte intermodale de transport la conexiunile cu cele două aeroporturi - Otopeni şi Băneasa - şi cele patru gări de cale ferată: Băneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu”, precizează Gheorghe Udrişte – Director General al S.C. Metrorex S.A Bucureşti.