Publicat: 25 Noiembrie, 2020 - 08:33
Share

 Toți știm ce înseamnă NESIMȚIREA. Numai nesimțiții se prefac a nu ști.
 Cazul de mai jos pare a fi unul banal, insignifiant. Dar nu e. Mai ales acum în plină pandemie. Când nu știm ce măsuri igienico-sanitare să mai luăm, pentru a ocoli microbii, mizeria, purtătoare de COVID-19.
 Este vorba de un obicei prostesc, o lipsă de bun simț, din partea unor părinți, care, atunci când vin la cumpărături în marile magazine, își așază odraslele în coșurile destinate produselor alimentare. Și le plimbă prin supermarketuri ca pe bulevard. De parcă progeniturile, chiar și de 10-12 ani au fost fătate de mă-sa și trebuie să se plimbe numai în cărucioare-autobuz. Cărucioare de folosință colectivă, civilizată. Destinate numai produselor alimentare și altor mărfuri. Nu vietăților nesimțite. Vezi pozele alăturate. Făcute la Carrefour, Kaufland, Auchan, Coresi din Brașov. Dar asemenea imagini pot fi întâlnite în toate marile magazine din toată țara. Deci este un obicei-nesimțire generalizat.Și trebuie stopat.
Cărucioarele sunt infectate cu mizeria de pe încălțări. Cărată de pe șoselele mizerabile, pline de praf, noroi, scuipați, flegme, pișați, rahați... Milioane de microbi pe care noi, ceilalți cumpărători îi preluăm pe ambalajele și pe mâncărurile așezate în cărucioare. Nu ne salvează nici pungile, așa-zis BIO-degradabile, care sunt atât de proaste, fragile, încât se auto-degradează, pleznesc, chiar de la prima încărcare. Și le plătim aiurea. Nici nu și le bagă pe costuri, managerii acestor magazine.Așa cum face Selgros, de pildă,are nu taxează niciun ambalaj. Dar asta e alta poveste.
Oricum, mizeria de pe tălpile și încălțările copiilor ajunge din cărucioare pe tasurile cântarelor, pe benzile caselor de marcat, pe mâinile casierelor, în sacoșele și în portbagajele noastre. Iar acasă se împrăștie pe mesele și blaturile din bucătarie. Până când despachetezi și scoți carnea, pâinea, legumele, fructele din ambalajele contaminate. Te ferești, le mai speli, dar cum să speli pâinea, parizerul feliat, maslinele?
 Ne-am fi așteptat ca la sesizările noastre să reacționeze pozitiv cei vizați. Nici vorbă.
De exemplu, i-am atenționat pe câțiva părinți să-i dea jos din cărucioare pe măgădanii care n-au găsit alt loc de joacă pe telefoanele lor, decât în cărucioare.Răspunsul a fost tot o nesimțire, de genul : “Dar ce te interesează pe tine?”
Am insistat la angajații de la intrare, care ne iau temperatura, să-i atenționeze că nu e voie, nu e civilizat, și, mai ales, igienico-sanitar, acest obicei. Replica, tot pe linia nesimțirii : “Nu e treaba noastră.Nici a ta.”Mai mult, un zdrahon de angajat, dintre mulți alții, care ard gazul de pomană prin Carrefourul brașovean de pe Calea București, doar că nu ne-a luat la bătaie : “Ce te bagi, bă? Sunt copii. Du-te-n...”
Am solicitat la recepțiile magazinelor Carrefour și Kaufland(str. Avram Iancu) să vorbim cu cineva din conducere.De negăsit.Ni s-au dat, totuși niște nume și numere de telefon.
Manageri de la Carrefour Brașov și de la conducerea centrală din București. Care ne-au răspuns la telefon.Dar ne-au interzis să scriem cu cine am vorbit.De parcă ar fi niște șefi pe la NATO și le desconspirăm secrete militare, nu niște neglijențe profesionale.
Aproape nici că nu merită să băgăm în seamă răspunsurile lor, cum că vom lua măsuri ( nu s-au luat), că, totuși, se spală, se dezinfectează cărucioarele... Când și cum se spală? Poate mânerele și lănțișoarele.N-am văzut nicio cuvă udă, dezinfectată.Nimic despre niște afișe,“ gen “Interzis urcatul în cărucior”, lângă cele cu purtatul obligatoriu al măștii.Nimic despre faptul că văd zilnic, minut cu minut pe camerele de vederi din fiecare raion cum se plimbă nesimțiții în cărucioare, și nu se ia nicio măsură.Probabil să nu-și piardă niște clienți.Sau, de ce nu li se dau niște șoșoni de plastic acestor plimbăreți.Contra cost, ca la spital.Deci soluții ar fi.Mai trebuie voință și responsabilitate.
 În final să mai reținem o curiozitate la subiect: cum se face că n-au văzut acest “mic” incident, cu mizeria din cărucioare, cei care, în sept.-oct.2020 au inspectat unitățile Carrefour? Au urmărit și evaluat protocolul de igienă, siguranța clienților și a angajaților, procedura de răspuns în cazul incidentelor, prioritatea fiind sănătatea clienților și a colegilor noștri, de care ne îngrijim prin acțiuni concrete...bla bla. Am citat din motivarea Certificatulului Internațional de Conformitate-SAFE ASSET GROUP, primit recent de Carrefour,( felicitări pentru asta, minus cele semnalate), care atestă rigurozitatea și corectitudinea măsurilor anti- coronavirus...la standarde internaționale de siguranță împotriva COVID-19.
 N-ar fi rău dacă guvernanții noștri, care ne tot intoxică cu minciuni și restricții ar citi și acest semnal civic și ar lua niște măsuri ușoare de remediere.

 DUMITRU BUJDOIU, Filiala Brașov a UZPR

Tag-uri Institutii: 

Tag-uri Geo: