Publicat: 1 Iulie, 2020 - 12:46
Share

În perioada martie-mai a anului 2020, Social Innovation Solutions (SIS), cu sprijinul agenției de cercetare de piață IZI data, a realizat un sondaj despre percepțiile tinerilor participanți la programele SIS (Future Makers și Social Impact Award) legate de viitorul antreprenoriatului în România.

Social Innovation Solutions este o organizație ce oferă consultanță, traininguri și facilitarea conversațiilor strategice pentru ONG-uri și corporații în impact social și inovație și dezvoltă programe educaționale și competiții de business pentru tineri: Social Impact Award sau Future Makers, precum și platformele de conversații despre viitor Future Summit și Future Talks. Mai multe detalii pe www.socialinnovationsolutions.org

Realizată în rândul unui eșantion de 397 de tineri cu apetit pentru antreprenoriat, sondajul a urmărit să înțeleagă cum tinerii care aspiră la antreprenoriat privesc viitorul.

”În fiecare primăvară interacționăm cu sute de tineri din peste 20 de orașe în ateliere de antreprenoriat și susținem 65 de echipe financiar și cu know-how pe perioada verii. Ne-am bucurat să vedem în urma studiului cât de conectați sunt tinerii la provocările curente – criză economică sau sistemul de educație – dar și cât de mulți consideră că este important să aibă o contribuție la un mâine mai bun”. Ciprian Stănescu, Social Innovation Solutions

“Aș descrie tinerii participanți la studiu ca fiind curajoși, entuziaști și cu dorința de a avea un impact pozitiv în societate. Întrebați despre riscuri, tinerii menționează prima dată criza economică, performanța sistemului de educație și instabilitatea politică - iar abia apoi impactul COVID-19. Ierarhia sugerează faptul că ei proiectează constructiv viitorul. Aș spune că privesc riscurile ca pe provocări, pentru ca mai apoi să le transforme în oportunități - căci vedem educația nu doar în topul riscurilor, ci si pe locul 1 între domeniile în care își doresc investiții”. Silvia Luican, iZi Data                 

Criza economică – cea mai importantă provocare cu care România se va confrunta în următorul an

Sondajul relevă faptul că pentru tinerii participanți la programele SIS criza economică este principala  provocare cu care România se va confrunta în următorul an. În topul principalelor obstacole se numără și instabilitatea politică și performanța sistemului de educație, urmate de impactul COVID-19 și performanța sistemului de sănătate.

Pe termen lung, topul rămâne similar, tinerii declarând că principalele probleme cu care ne vom confrunta în următorii 5 ani sunt performanța sistemului de educație, criza economică și criza forței de muncă.

Care sunt domeniile în care ar trebui să investim în viitor?

Tinerii participanți în programele SIS consideră că cel mai important domeniu în care merită să investim pentru viitorul României este educația digitală și tehnologia. Locurile 2 și 3 sunt ocupate de necesitatea investițiilor în susținerea și crearea de oportunități pentru tineri și investițiile în zona de mediu și reciclare.

Pe de altă parte, când vine vorba de preferințele personale, tinerii afirmă că Social Media și Marketing-ul sunt cele mai atractive domenii pentru începerea unei afaceri. Educația și sănătatea sunt următoarele domenii pe care tinerii ar opta dacă ar alege să își deschidă o afacere. Domeniul alimentar și agricultura constituie al 4-lea cel mai atractiv domeniu pentru aceștia.

Tinerii vor, în primul rând, să fie pasionați de domeniu și nu le este frică de riscuri

Pentru tineri contează în primul rând să le placă domeniul pentru a putea dezvolta un business. De asemenea, este important ca afacerea să aibă un impact pozitiv în societate și abia pe locul trei, să producă profit mare.

La polul opus, studiul ne arată că doar 6% dintre tineri menționează importanța unei afaceri cu riscuri scăzute, în timp ce numai 10% identifică nevoia de a fi respectați pentru ceea ce fac.

Studiul iZi data a fost realizat în rândul a 397 de tineri participanți la programele și atelierele Social Innovation Solutions, prin metodologie online - culegere de date in timp real.

IZI data este o agenție de studii de piață al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum și cele de tip DIY.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: