25 iunie 2022

Sorin Grindeanu: Au fost depuse 19 oferte pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontieră

Distribuie pe rețelele tale sociale:

„Au fost depuse 19 oferte pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km)! Achiziția derulată de CFR SA este împărțită în 4 loturi și are ca principal obiectiv creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook.

„Au fost depuse 19 oferte pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km)!

Achiziția derulată de CFR SA este împărțită în 4 loturi și are ca principal obiectiv creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca – Aghireș), cu o valoare estimată de 1,50 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 5 operatori economici din România, Austria, Italia, Franța și Turcia.

Pentru Lotul 2 (Aghireș – Poieni), cu o valoare estimată de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franța, Italia și Turcia.

Pentru Lotul 3 (Poieni – Aleșd), cu o valoare estimată de 2,16 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franța, Italia și Turcia.

Pentru Lotul 4 (Aleșd – Frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 6 operatori economici din România, Austria, Franța, Polonia și Turcia.

Proiectul are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) și
este finanţat prin PNRR.

Contractele prevăd inclusiv lucrări pentru:

► modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
► modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
► modernizarea podurilor, podețelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
► construcția unor facilități pentru persoanele cu dizabilități;
► montarea de panouri fonoabsorbante și soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
► construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
► modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
► maximizarea capacității de tranzit;
► asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
► instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
► modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție este de 36 de luni”, a scris ministrul pe pagina sa de socializare.

Sursa foto: Facebook SorinGrindeanu