Publicat: 26 Februarie, 2015 - 18:39

Un design unic, care să poată fi recunoscut printr-o simplă atingere sau chiar și atunci când este spart în bucăți - acestea au fost cerințele ce au stat la baza realizării sticlei Contur Coca-Cola, care împlinește anul acesta 100 de ani. 

Brevetată pe 16 noiembrie 1915, sticla Contur Coca-Cola este o creație a Root Glass Company din Terre Haute, Indiana. Cu formele sale inconfundabile și silueta distinctivă, sticla a devenit rapid un simbol internațional, fiind, pe parcursul ultimilor 100 de ani, sursă de inspirație pentru momente memorabile din lumea filmului, a istoriei, a design-ului și a artelor. 

Campania Coca-Cola dedicată acestei aniversări speciale se va desfășura pe parcursul anului și va cuprinde noi spoturi TV, activare în mediul digital, precum și o serie de expoziții semnate de artiști contemporani din întreaga lume, precum Andy Warhol, Norman Rockwell sau Peter Blake.

„Încă din 1915, design-ul unic și silueta sa distinctivă au transformat sticla Contur Coca-Cola într-un simbol al Companiei Coca-Cola. Această campanie, ce se va desfășura în peste 130 de țări, este o invitație pe care o lansăm către consumatorii din întreaga lume. În 2015, sărbătorim împreună sticla Contur Coca-Cola!” - Marcos de Quinto, Director de Marketing, Compania Coca-Cola.

Printre surprizele care vor da viață campaniei aniversare la nivel global se numără:
•    Sticla Contur Coca-Cola: Un simbol american la 100 de ani – O expoziție la Muzeul de Artă High, din Atlanta, Georgia, SUA, în cadrul căreia vor fi expuse, pentru prima dată în lume, două picturi originale ale lui Andy Warhol cu sticla Coca-Cola, precum și alte 100 de lucrări și fotografii originale, cu și despre aceasta, dar și prototipurile și schițele originale ale sticlei.
•    Sticla Coca-Cola: Inspirând cultura pop de 100 de ani – O expoziție itinerantă ce va vizita peste 15 de țări, parcurgând peste 62.000 km în jurul lumii, pentru a oferi consumatorilor o călătorie multisenzorială și interactivă, ilustrând parcursul sticlei Contur Coca-Cola în arta și cultura populară a ultimului secol.
•    14 clipuri unice care explorează istoria sticlei Contur Coca-Cola prin arta cinematografică și care vor fi difuzate anul acesta pe digital și pe posturile TV din întreaga lume.
•    Nobody Like You – O melodie a artistului Francesco Yates, dedicată sticlei Contur Coca-Cola, care descrie caracterul special al momentelor petrecute alături de persoana iubită și care a fost lansată astăzi.
•    Kiss The Past Hello – O carte în ediție limitată ce va fi publicată în luna martie de editura franceză Assouline și care va ilustra perspective clasice și moderne asupra design-lui sticlei Contur Coca-Cola, precum și istoria bogată a acesteia. 
•    Aplicația Povestea sticlei Contur Coca-Cola – O călătorie interactivă ce le va oferi consumatorilor ocazia de a arunca o privire în Arhivele Coca-Cola din Atlanta, ce includ imagini și informații despre brand-ul Coca-Cola și sticla Contur Coca-Cola. Aplicația este gratuită și va fi disponibilă pe iOS și Android.

Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, ce le oferă consumatorilor peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare carbogazoase şi necarbogazoase. Pornind de la Coca-Cola, recunoscută ca fiind una dintre cele mai valoroase mărci din lume, portofoliul companiei cuprinde branduri în valoare de 20 de miliarde de dolari, printre care se numără Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, apă vitaminizată, Powerade, Minute Maid, Cappy, Simply, Georgia, Dasani, FUZE TEA și Del Valle. 
La nivel global, compania Coca-Cola este furnizorul numărul 1 de băuturi carbogazoase, cafea ready-to-drink şi sucuri de fructe şi nectaruri. Având cea mai mare reţea de distribuţie de băuturi răcoritoare din lume, consumatorii din peste 200 de ţări se bucură de băuturile companiei, consumul depăşind 1,9 miliarde de porţii pe zi. 
Având în vedere angajamentul său de dezvoltare a unor comunităţi durabile, compania noastră este centrată pe iniţiative care contribuie la protejarea mediului înconjurător şi conservarea resurselor, încurajarea unui stil de viaţă activ şi echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajaţii noştri şi promovarea dezvoltării economice a comunităţilor unde ne desfăşurăm activitatea. Împreună cu partenerii noştri de îmbuteliere, suntem în top 10 angajatori, având peste 700.000 de angajaţi care fac parte din Sistemul Coca-Cola. 
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola Hellenic (CCH) România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.