Publicat: 28 Martie, 2019 - 09:22

Crearea unui brand naţional puternic, deschiderea de noi pieţe şi recâştigarea pieţelor tradiţionale pentru produsele româneşti sunt direcţiile pe care este necesar să se dezvolte Programul naţional de promovare a exporturilor. Acestea sunt ideile care s-au desprins din discuţiile reuniunii Consiliului de Export de miercuri, de la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

Invitat la reuniune, ministrul Ştefan-Radu Oprea i-a informat pe participanţi că, la nivelul ministerului, prin Birourile de Promovare Comercială şi Economică,  sunt în pregătire studii de piaţă aplicate pe domenii pentru pieţele de interes pentru România, ele urmând să preceadă misiunile economice, pentru a spori eficienţa acestora.
 
„Deficitul comercial se poate reduce prin creșterea prezenței pe piețele unde produsele românești sunt cunoscute. Putem contracara acest deficit şi prin eficientizarea programelor pe care le gestionăm împreună”, le-a transmis ministrul reprezentanţilor federaţiilor patronale de ramură.

Participarea românească la târguri şi misiuni economice a fost o temă centrală a discuţiilor din cadrul reuniunii Consiliului de Export. Reprezentanții federațiilor patronale și ai asociaţiilor profesionale au prezentat problemele cu care se confruntă industriile pe care le reprezintă, precum şi interesul firmelor româneşti  în a-şi consolida prezenţa pe pieţele tradiţionale şi de a pătrunde pe pieţe noi. Discuţiile au evidenţiat oportunitatea organizării unui târg de export al produselor româneşti, care să gireze calitatea produselor, propunere care a fost încurajată şi de ministrul Oprea.

„Programul de promovare a exporturilor este un instrument extrem de util pentru promovarea capitalului românesc şi pentru crearea unui brand naţional puternic”, a spus ministrul Ştefan Radu Oprea. ”Firmele din România au nevoie să se dezvolte prin ieșirea pe piețele de export, iar prezența la târguri și expoziții relevante din afara țării și-a arătat beneficiile în ultimii ani. Trebuie să identificăm zonele care să aducă plusvaloare în timp cât mai scurt, să ieșim din zona de confort și să accesăm piețe emergente din afara Uniunii Europene cu produse competitive și cu valoare adăugată mare.”

Ministrul Ştefan Radu Oprea i-a informat pe cei prezenţi în legătură cu beneficiile semnării Acordului comercial cu Japonia, care a redus taxele în mod semnificativ. Misiunile economice avute în Japonia au deblocat, de asemenea,  relaţiile comerciale bilaterale şi vor fi urmate de o nouă misiune economică, în luna iunie, pe domeniile IT şi auto. "Această misiune va crea oportunități pentru firmele românești , care vor avea posibilitatea să cunoască piața niponă și să ofere și alte produse".

Ministrul Oprea a prezentat membrilor Consiliului de Export şi rezultatele vizitei în Egipt, unde tractorul U650 este cel mai cunoscut produs românesc şi unde există deschiderea de a lucra cu firme românești.

A fost, de asemenea, menţionată de către participanţi necesitatea creării unei baze naţionale de date cu ceea ce se produce în România, astfel încât să se diminueze importurile de completare care însoţesc două treimi din exportul românesc.

Ministrul i-a invitat pe reprezentanţii Consiliului de Export să încurajeze companiile româneşti să colaboreze cu statul român în demersul de educare a antreprenorilor români cu privire la modalităţile de finanţare existente pe piaţă şi să se alăture demersurilor MMACA de promovare a exporturilor româneşti în ţară printr-o campanie de educare la nivelul Camerelor de Comerţ Județene.

Reuniunea Consiliului de export a fost coprezidată de Gabriela Mihaela Voicilă, secretar de stat, coordonator al domeniului comerț exterior și Mihai Ionescu, președinte ANEIR.

 

Tag-uri Nume: