Publicat: 31 Octombrie, 2014 - 10:04
Share

Echipa PRAIS Corporate Communications a finalizat implementarea în România, pe perioada 2012-2014,a proiectului„Mai mult gust, mai multă savoare”care a avut ca obiectiv principal analiza modului cel mai eficient prin care poate fi încurajat consumul fructelor şi legumelor proaspetede către 3 categorii de persoane:femeile gravide, copiii şi persoanele în vârstă se arată în comunicatul de presă al PRAIS.

    Rezultatele obţinute în proiectul derulat în România, Bulgaria și Slovacia, vor fi utilizate pentru adoptarea de politici şi în implementarea celor mai bune practici în sănătate şi nutriţie,la nivelul Direcţiei Generale Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene - DG Sanco.
    Timp de 2 ani, un număr total de 26.280 participanţi au fost implicaţi în peste 873 de sesiuni de gătit. Beneficiarii din cele 3 ţări au primitgratuit 98 de tone de fructe şi legume, utilizate pe parcursul sesiunilorde gătit și distribuite acestora pentru prepararea reţetelor, acasă.
    „Echipa noastră a angrenat în proiectul din România, peste 1.500 de beneficiari din oraşele selecţionate: Roman şi Medgidia. Pe parcursul celor peste 490 de sesiuni de gătit, au fost  distribuite gratuit peste 23,5 tone de fructe și legume proaspete. În cele 24 de luni de implementare, participanții au preparat alături de maiştri bucătari şi demedici nutriţionisti33 de rețete. Rezultatele studiului IPSOS demonstreazăîncă o dată, impactul benefic pe care îl au proiectele de informare, cu componente de activare la nivelul comunităţilor, în schimbarea obiceiurilor de stil de viaţă”, a declarat Silvia Bucur, director general PRAIS Corporate Communications.
     Studiul realizat  la finalul acestui proiect de către compania de cercetare de piață IPSOS, în cele 3 țări,pe un eșantion reprezentativ debeneficiari arată că:
     97% dintre participanţi au afirmat că sunt mai bine informaţi cu privire la nutriţie;92%au declarat că au consumat mai multe fructe şi legumeca urmare a participării la sesiunile de gătit;91%au prezentant pozitiv informaţiile proiectului în familie şi 84% în cercul lor de prieteni;42% îşi amintesc spontan reţele primite.
     În România,86% dintre respondenţi au afirmat că au consumat fructe şi legume proaspete în ultimele 5 zile, 95% au declarat că îşi gătesc acasă, 55% percep mâncarea gătită ca fiind sănătoasă, faţă de 97% în Bulgaria şi Slovacia.
    Proiectul „Mai mult gust, mai multă savoare”, este o iniţiativă a Direcţiei Generale Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene - DG Sanco. Acesta a fost demarat în iulie 2012 în România, Bulgaria și Slovacia, fiind coordonat la nivel european de către compania Babel Strategy & Communications. Echipa de consultanţi PRAIS Corporate Communications a asiguratdezvoltarea, managementul şi implementarea acestuia în România.