Publicat: 6 August, 2012 - 14:14
Share

Este pentru prima oară după mulţi ani când sudul litoralului funcţionează la capacitate maximă, fiind practic ocupat în totalitate. Este un semnal că sudul litoralului i-a captat din nou pe români şi că trebuie să ne îndreptăm din nou atenţia către această zonă turistică.

Astfel, pentru a sprijini sudul litoralului, trebuie avut în vedere că plajele nu au ce să caute la instituţiile statului, ci trebuie administrate de proprietarii de hoteluri. Ei trebuie să decidă şi să asigure investiţiile necesare pentru ca plajele să nu devină locuri pline cu gunoi sau spaţiu pentru vânzătorii ambulanţi de nimicuri.
De asemenea, fiecare staţiune din sud trebuie să beneficieze de un PUZ propriu clar, care să lămurească în ce fel va arăta fiecare staţiune peste 20 de ani şi care sunt direcţiile lor de dezvoltare.

În plus, sudul litoralului are nevoie de o promovare neconvenţională, folosind idei noi, adaptate turiştilor moderni şi mijloacelor tehnologice actuale. Sudul nu mai trebuie să fie zonă uitată sau neglijată, pentru că potenţialul acestei zone este imens. Sudul litoralului se adresează clienţilor de condiţie financiară normală, care fac economii timp de un an pentru a-şi permite un sejur la mare. Aceşti clienţi merită servicii de calitate pentru eforturile lor din timpul anului şi pentru că s-au orientat spre litoralul românesc, care, tocmai de aceea, nu are voie să-i dezamăgească.
Din datele oferite de Asociaţia Investitorilor în Staţiunea Turistică Venus-Mangalia am reţinut că sudul litoralului acoperă 25 la sută din locurile de cazare din turismul românesc şi 50 la sută din cazarea de pe tot litoralul. Acest 50 la sută s-a degradat în ultimii ani prin lipsa de investiţii. Este nevoie de irigarea zonelor verzi pentru a îmbrăca staţiunea în vegetaţie. Dispariţia centurii verzi care împodobea staţiunile din sud înseamnă pierderea unui semn distinctiv care constituia o mândrie a acestei zone.

Alte probleme cu care se confruntă sudul litoralului, potrivit Asociaţiei amintite, sunt cheltuielile curente la preţuri exagerate, care uneori duc hotelurile la faliment, precum şi configurarea anului şcolar în aşa fel încât vacanţele să permită organizarea de tabere şcolare.
Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS) va pregăti în perioada următoare, împreună cu Asociaţia Investitorilor în Staţiunea Turistică Venus-Mangalia, un program de măsuri dedicate sudului litoralului, program care va fi prezentat public şi susţinut în faţa autorităţilor în scopul revitalizării acestei zone turistice.