Publicat: 6 Octombrie, 2012 - 11:49
Share

TotalSoft, producătorul sistemului Charisma ERP, s-a clasat pentru al treilea an consecutiv pe primul loc în topul furnizorilor de soluţii de tip ERP din România, conform studiului “ERP Romania 2012. Analysis and trends of the ERP software products and related services” publicat pe 28 septembrie de compania de cercetare de piaţă şi consultanţă Pierre Audoin Consultants.
Rezultatele studiului arată o creștere a cotei de piață TotalSoft  la 16% în condițiile unei noi stagnări a pieței ERP în jurul valorii de 100M Euro. TotalSoft înregistrează o creștere de 20% pe parte de licențe, de aproape 7 ori mai mare decât a următorului clasat, și ocupă al doilea an consecutiv locul 1 pe parte de servicii, cu o creștere de 14%.
"Anul 2011 nu a marcat acel "recovery" pe care mulți îl așteptau pe piața de soluții ERP din România. Astfel, vendorii IT care au câștigat cotă de piață au fost în special cei care s-au adaptat foarte rapid "sensibilității" clienților în ceea ce privește prețul și adaptabilitatea soluțiilor de business la mediul dificil în care își desfășoară activitatea majoritatea companiilor. TotalSoft a profitat din plin de câteva oportunități majore pe piața locală și astfel și-a consolidat poziția în vânzările de proiecte de gestiune a resurselor, fie ele financiare, umane sau materiale”  Eugen Schwab Chesaru, Managing Director, PAC România.
Cu 25,92 M Euro cifră de afaceri consolidată, înregistrată în 2011, din care peste 17M Euro obţinută din furnizarea de soluţii de tip ERP (Enterprise Resource Planning) pe piaţa românească, TotalSoft își consolidează poziția de lider de piață, devansând pentru al treilea an consecutiv funizorii unor soluţii software B2B mult mai titrate pe plan mondial.
Cifra de afaceri realizată de Charisma în 2011 a provenit din verticalele de retail/distribuţie (32,9%), producţie (21,9%), servicii (19,63%) şi financiar bancar (13,16%), realizare care a propulsat TotalSoft, conform studiului citat, pe locul 1 în verticalele de retail, distribuţie și servicii și locul patru în cea de producție.
 „Confirmarea poziției de lider al pieței ERP românești pentru al treilea an consecutiv, arată maturizarea la care a ajuns TotalSoft prin marile proiecte locale și internaționale. Strategia noastră urmărește în mod consecvent poziționarea ca lider în verticalele de business în care acționăm, prin oferirea unor soluții compexe, inovative, în pas cu schimbările mediului economic și cu creşterea exigenţei clienţilor. Pe verticala serviciilor financiare, în care competențele și know-how-ul înglobat de Charisma acoperă orice nevoie a unui grup multinaţional, intenționăm să devenim unul dintre liderii mondiali.” Liviu Dan Drăgan, CEO TotalSoft.
Pe o piață care a crescut cu numai 4,6% față de anul precedent, caracterizată de PAC prin “moderație și eficiență, în care deciziile sunt luate cu mai multă atenție și bugetele sunt alocate pentru a îndeplini obiective clare”, evoluția TotalSoft s-a remarcat printr-o creștere de două procente a cotei de piaţă, reprezentând aproape jumătate din creșterea înregistrată de întreaga piață.

Estimările PAC prevăd pentru următorii 5 ani o dezvoltare a pieței ERP datorită companiilor internaționale, preocupate de a avea parteneri care să ofere soluții IT complete, de reorganizare a producătorilor de energie electrică din România sau de deschidere a managementului local spre soluții care le să ofere un control financiar mai bun și o transparență a afacerilor.
Charisma are în portofoliu peste 1000 de companii naţionale şi 80 de grupuri multinaţionale, liderii piețelor de retail & distribuție, servicii, producție și servicii financiare. Charisma este singurul produs software B2B românesc implementat în 15 ţări pe 3 continente (Europa, America de Sud și Africa).