Publicat: 12 Februarie, 2020 - 14:55

 Începând cu 10 februarie 2020, REGIONAL AIR SERVICES poate efectua operațiuni de transport cu elicopterul pentru încărcături acroșate de până la 1400 kg (HESLO). 

          Transportul unor încărcături suspendate în exteriorul unui elicopter este necesar în foarte multe situații în care caracteristicile obiectelor (greutate, volum, dimensiuni) nu permit deplasarea acestora în regim cargo sau în care acestea trebuie să ajungă în destinații greu accesibile pentru mijloacele de transport terestre, fluviale sau maritime și unde nu este posibilă nici aterizarea. 
          Obținerea calificării pentru această activitate de către operatorul de la Tuzla va avea un impact benefic major pentru logistica afacerilor care se confruntau, până acum, cu dificultăți de deplasare a echipamentelor – iar exemplele, cel puțin în zona de est a țării, sunt foarte numeroase. 
          Acroșarea pe elicopter utilizând o linie de suspendare a încărcăturii cu lungime maximă de 20 metri poate fi efectuată pentru orice categorie de bunuri (materiale de construcție, echipamente - de orice fel, provizii alimentare sau de altă natură etc), cu condiția ca acestea să îndeplinească prevederile legale privind acceptarea pentru transport.
          Deplasarea încărcăturilor se poate face prin agățare directă, cu ajutorul unor containere compatibile cu linia de acroșare sau cu plasa special proiectată.

          Antrenamentul echipajului de la Tuzla s-a desfășurat în perioada 5 – 10 februarie 2020, cu sprijinul unei prestigioase firme din Germania și, bineînțeles, în conformitate cu programele de pregătire pentru operațiuni specializate dezvoltate de catre Regional Air Services conform reglementării europene emise de EASA – EU 965  / 2012. 
          Elicopterul utilizat, un AS350B3 – înmatriculat YR RAL - este cea mai recentă achiziție a companiei de la Tuzla și cel mai recent intrat în flotă, fiind fabricat la comandă, în vara anului 2019. 
          Compania germană care a asigurat antrenamentele are o experiență de peste 23 de ani în acest tip de operațiuni, utilizand o flotă de peste 20 de elicoptere, iar instructorii care au fost trimiși în România au o impresionantă experiență, depășind cu mult standardele reglementării 965 (de 500 ore zbor HESLO).