Publicat: 9 August, 2019 - 19:33

În primele 6 luni ale anului 2019, judeţul Tulcea - Delta Dunării continuă să fie în preferinţele turiştilor români şi străini, cu un număr de 55.620 vizitatori, menţinându-se pe acelaşi trend din anul 2018.

Asociaţia de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării a continuat şi în anul acesta activitatea care a făcut posibilă, în anul anterior, o creştere record a numărului de turişti în Delta Dunării şi în judeţul Tulcea.

AMDTDD a contribuit activ la dezvoltarea şi promovarea destinaţiei turistice Delta Dunării şi a judeţului Tulcea, urmărind în mod prioritar, crearea şi promovarea unui produs turistic integrat, bazat pe elemente de multiculturalitate, tradiţii, meşteşuguri, gastronomie locală şi biodiversitate, şi implicit consolidarea platformei de parteneriat public - privat. Unul dintre principalele obiective ale Asociaţiei de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării constă în dezvoltarea şi promovarea unui turism responsabil, turism lent, de vizitare, practicat de turişti educaţi, care ştiu pentru ce aleg Delta Dunării.

Destinaţia turistică reprezentată de judeţul Tulcea, vine în completarea armonioasă a frumuseţii şi unicităţii Deltei Dunării, la care se adaugă drumul cetăţilor antice şi medievale, drumul vinului dobrogean, precum şi triunghiul mânăstirilor, ce oferă o experienţă inedită oricărui turist care vizitează judeţul Tulcea.

Activităţile AMDTDD s-au concentrat atât pe menţinerea Deltei Dunării în preferinţele turiştilor români şi străini, cât şi pe identificarea, definirea şi remedierea aspectelor care încă pot împiedica dezvoltarea durabilă a turismului deltaic.

Câteva dintre problemele la a căror rezolvare AMDTDD şi partenerii săi lucrează necontenit sunt: lipsa unor standarde clare de cazare şi alimentaţie, lipsa predictibilităţii, numărul redus al ghizilor de turism autorizaţi, cazarea şi transportul la negru, neachitarea taxei de acces în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării.

În paralel cu strategia de dezvoltare a turismului deltaic, AMDTDD a continuat şi în prima parte a anului 2019 acţiunile de promovare, prezentând destinaţia turistică Delta Dunării şi judeţul Tulcea la Târgul de Turism al României, la Târgul de Turism ITB Berlin şi la Fishing & Hunting Expo 2019, urmând ca în a doua parte a anului să fie prezentă la Târgurile de turism de la Londra şi Barcelona.

De asemenea, au fost organizate mai multe press-tripuri şi info-tripuri în Judeţul Tulcea şi în Delta Dunării, precum şi evenimente comune cu televiziuni naţionale şi cu parteneri media ai asociaţiei. Unul dintre cele mai reprezentative evenimente pentru atragerea turiştilor străini , a fost vizita de informare a membrilor Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism din Spania, Belgia, Slovacia şi România, având drept rezultat promovarea potenţialului turistic din judeţul Tulcea şi Delta Dunării, la nivel naţional şi internaţional.

Despre AMDTDD
Asociaţia de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării este o organizaţie neguvernamentală, cu personalitate juridică, înfiinţată în luna aprilie 2018, cu scopul de a promova şi de a dezvolta, pe termen scurt, mediu şi lung, Delta Dunării şi judeţul Tulcea. Membrii asociaţiei sunt: Consiliul Judeţean Tulcea; Primăria Municipiului Tulcea; Primăria Comunei Jurilovca, Asociaţia Comunelor din România - Filiala Judeţeană Tulcea, "Complex Delta" S.R.L; "Europolis" S.A. "Holbina - Trei Bibani" S.R.L.; "Navlomar Maritime" S.R.L., Complex Cormoran; Complex Egreta Hidroturism; Asociaţia Eco Delta Dunării, formată din: Complex Green Village; Green Delta Tour S.R.L.; Touring Delta S.R.L.; Ibis S.R.L.; Descoperă Delta Dunării S.R.L.; Compania de Turism S.R.L. Ivan Patzaichin; Eden Travel Partener SRL; Hotel Delta Est - Sulina; Asociaţia operatorilor din agricultura ecologică "Bio România" - filiala Tulcea.