Publicat: 4 Mai, 2020 - 15:17
Share

”După doi ani în care am desfăşurat parteneriate cu restaurantele locale pentru a oferi servicii de livrare de mâncare convenabile şi de încredere, am luat decizia dificilă de a sista serviciile Uber Eats în România, începând de miercuri, 3 iunie. Deşi ne pare rău că Uber Eats nu va mai fi disponibil în România, susţinem în continuare comunităţile noastre din această regiune prin serviciile de comenzi de curse cu Uber. În momentul de faţă prioritatea noastră este să minimizăm impactul asupra colaboratorilor noştrii - restaurantele partenere, curierii parteneri şi clienţii ce ne-au susţinut în această perioadă”, se arată în anunţul companiei.

Uber a anunţat astăzi că, pe lângă România, va sista operaţiunile Uber Eats în Cehia, Egipt, Honduras, Arabia Saudită, Uruguay şi Ucraina până pe 4 iunie. 

Compania americană a lansat platforma Uber Eats în România în vara anului 2018 cu 100 de restaurante partenere în Bucureşti, iar la finele lui 2019 colabora cu peste 700 de restaurante - de la localuri mici, afaceri de familie şi până la lanţuri de restaurante importante. 

Ioana Ilie-Dobre, country manager pentru Uber Eats în România, declara în septembrie 2019 că valoarea medie a unei comenzi este cu 13,3% mai mare faţă de polonezi şi cehi şi cu 9,37% mai mare faţă de valoarea medie înregistrată în Ucraina. În Europa Centrală şi de Est, în afară de România, Uber Eats este prezent şi în Polonia, Ucraina şi Cehia, iar la nivel global, numărul de oraşe depăşeşte 300.

Principalii competitori ai Uber Eats pe plan local sunt Glovo, foodpanda şi Takeaway.

În paralel cu anunţul de retragere de pe anumite pieţe, Uber a decis să transfere operaţiunile din Emiratele Arabe către o subsidiară locală, care operează  platforma Careem. 

”Aceste decizii fac parte din strategia Uber de a se plasa pe locul 1 sau 2 pe toate pieţele pe care activează Uber Eats, punând accent pe investiţiile în anumite ţări şi renunţarea la altele. Pieţele vizate de actuală măsură au o contribuţie de 1% în volumul brut total al comenzilor şi 4% pierderile la nivel EBIDTA din primul trimestru. Urmare a strategiei noastre, vom reinvesti economiile realizate în pieţele prioritate unde ne aşteptăm la randamente mai bune”, arată un comunicat Uber. 

Tag-uri Institutii: