Publicat: 9 Octombrie, 2012 - 19:48
Share

Connie Hedegaard, comisarul european pentru politici climatice, a lansat o campanie paneuropeană de comunicare, în colaborare cu mai mult de 70 de organizații din întreaga Europă. Având sloganul „O lume care vă place. Și clima care vă place”, campania vizează să aducă soluții practice în centrul dezbaterilor pe tema schimbărilor climatice și să demonstreze că acțiunile în domeniul climatic pot să crească bunăstarea și să aducă beneficii economice cetățenilor europeni.
 
În Europa există numeroase exemple de soluții climatice inteligente și inovatoare care reduc poluarea cu CO2 și îmbunătățesc totodată calitatea vieții oamenilor. De exemplu, în gara centrală din Stockholm se convertește căldura corporală a navetiștilor în energie termică pentru o clădire de birouri din apropiere, reducându-se atât emisiile, cât și factura la energie cu 20-25%. În Danemarca,  datorită energiei solare, școala Gedved din Horsens economisește de 30 000 EUR pe an la factura de energie. Banii economisiți se cheltuiesc pentru îmbunătățirea educației.

Astfel de soluții fără perdanți, care îmbină economiile bănești, economia de timp și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, stau la baza campaniei de comunicare lansate de comisarul Hedegaard la sediul primăriei Londrei.
 
„Avem de ales întrea ACȚIONA pornind de la cunoștințele pe care le deținem despre schimbările climaticeși a sta deoparte asistând la înrăutățirea situației.Ambele opțiuni costă bani.De ce să nu creăm o lume care ne place, cu o climă care ne place – până nu este încă prea târziu?Prin intermediul acestei campanii urmărim să focalizăm dezbaterea asupra soluțiilor potențiale și să și aflăm ce anume ne împiedică să le aplicăm”, a afirmat Connie Hedegaard.