18 iunie 2021

Universitatea Ovidius din Constanţa a devenit membru fondator al consorţiului european ERASMob

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Universitatea Ovidius din Constanţa (UOC) a devenit membră a consorţiului universitar european ERASMob, urmare a ratificării acordului de parteneriat, etapă premergătoare în accederea la statutul de universitate europeană, în viitorul apropiat, potrivit prof. univ. dr. Liliana Ana Tuţă, prorector pentru Relaţii internaţionale, studenţi străini şi rezidenţi.

Potrivit sursei citate, alături de UOC, din consorţiul ERASMob fac parte: Universitatea Clermont Auvergne (UCA), din Clermont, Franţa – coordonator al consorţiului, Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg (OTH Regensburg), din Regensburg, Germania, University of Applied Sciences (VIVES), din Bruges, Belgia, University of Ioannina (UoI), din Ioannina, Grecia, TTK University of Applied Sciences (TTK UAS), din Tallin, Estonia şi Western Norway University of Applied Sciences (HVL), din Bergen, Norvegia.

„Universităţile europene sunt alianţe academice transnaţionale care vor deveni universităţile viitorului, ce urmăresc promovarea valorilor şi identităţii europene dar, în acelaşi timp, revoluţionează calitatea şi competitivitatea învăţământului superior, a cercetării şi inovării europene, în beneficiul studenţilor, al profesorilor, al întregii societăţi. Aceste universităţi beneficiază de sprijin financiar din partea programelor Erasmus+ şi Orizont 2020, iar strategia de redresare socio-economică are la bază crearea unui spaţiu european al educaţiei până în anul 2025, din care ne dorim să facă parte şi universitatea noastră”, subliniază prof. univ. dr. Liliana Ana Tuţă, prorector UOC pentru Relaţii internaţionale, studenţi străini şi rezidenţi.

Conform statutului, obiectivele consorţiului ERASMob vizează patru niveluri de acţiune:

1. Un impuls inovator cu privire la conceptele şi avantajele mobilităţii durabile care vizează studenţii, cercetătorii, personalul academic şi auxiliar, cu impact asupra comunităţii locale, sprijinind învăţarea pe tot parcursul vieţii;

2. Dezvoltarea unor instrumente comune pentru învăţarea online/sistem hibrid, dar şi bazate pe cele mai bune practici identificate în cadrul fiecărei universităţi, cursuri digitale, sistem interschimbabil de creditare / notare, conceptul de „green exchange”;

3. Aprofundarea colaborării avansate, interdisciplinare, la nivel local şi transnaţional, spre crearea de campusuri virtuale interuniversitare;

4. Definirea şi implementarea cooperării sistemice integrate, care promovează dezvoltarea durabilă socioeconomică, împărtăşind cele mai bune practici şi conducând la creşterea capacităţii de a surmonta provocările actuale, dar şi cele viitoare.