18 iunie 2021
Distribuie pe rețelele tale sociale:

Asociaţiile de elevi salută iniţiativa Ministerului Educaţiei de a aproba metodologia de acordare a feedbackului privind activitatea de învăţare, predare şi evaluare în învăţământul preuniversitar.

Marţi, 1 iunie a.c., a fost semnat Ordinul de Ministru ce adopta metodologia de acordare a feedbackului semestrial. În ciuda faptului că dreptul elevilor de a acorda feedback anonim profesorilor este prevăzut încă din anul 2016 de la adoptarea Statutului Elevului, multiple unităţi de învăţământ din ţară nu au acordat această opţiune elevilor, aflându-se în lipsa unor criterii şi întrebări clare, precise, care ar trebui să fie prevăzute în chestionare.

Considerăm măsura drept una benefică+ şi care era necesară de mult timp, aceasta asigurând respectarea dreptului elevilor, creând o punte de comunicare între elevi şi profesori, în vederea construirii unui spaţiu propice învăţării. Astfel, cadrele didactice pot observa în ce moduri îşi pot îmbunătăţii activitatea de predare şi evaluare, înţelegând astfel nevoile fiecărui elev.

Mai mult, elevii au astfel oportunitatea să înveţe cum să îşi structureze o opinie, să evalueze obiectiv calitatea actului educaţional de care beneficiază şi să îşi exprime gândurile într-un mod constructiv, nonviolent.

Reprezentanţii elevilor au solicitat adoptarea metodologiei de acordare a feedbackului semestrial deoarece, în ciuda faptului că dreptul este prevăzut la articolul 7, lit, aa) a Statutului Elevului, acesta nu era pus în aplicare şi respectat, iar în cazul în care în anumite unităţi de învăţământ acesta se respecta, de cele mai multe ori întrebările din fişele respective nu erau reprezentative sau nu erau luate măsurile necesare în cazul în care elevii semnalau diferite probleme.

„E un lucru de care ne putem bucura printre toate măsurile care au limitat accesul la educaţie din ultimul an. Pe lângă posibilitatea de a evalua şi sesiza eventuale probleme, cred ca este util ca elevii să se obişnuiască şi cu o responsabilitate de acest gen, sarcini de lucru care să nu se rezume doar la teme şi lecţii de repetat acasă. E un mod de a forma oamenii implicaţi şi curajoşi de mâine, pentru că le dai şansa copiilor/adolescenţilor să îşi spună părerile şi cel mai important, şansa ca ceea ce completează în fişa de feedback să fie şi luat în considerare. Cred că aproape fiecare elev a avut la un moment dat un episod neplăcut cu un profesor şi nu a avut curajul de a spune ceva.”-Andreea Sabina Spătariu, preşedinte AEC.