Aeronava Carpatair care a aterizat forţat la Timişoara nu a fost avariată

Preşedintele companiei Carpatair, Nicolae Petrov, a declarat că aeronava Saab 2000 care a aterizat forţat la Timişoara la 9,44, nu a fost avariată. Reprezentanţii aeroportului au declarat că aterizarea a fost făcută fără probleme, informează corespondentul Informează.ro (AMOS News).
În cadrul unei conferinţe de presă susţinute pe aeroportul din Timişoara, preşedintele companiei Carpatair, Nicolae Petrov, a oferit câteva detalii despre aeronavă, procedurile de aterizare şi despre pasageri. "Am fost impresionaţi de modul în care aeroportul a reuşit să se mobilizeze.

Din punct de vedere juridic, ne aflăm la limita între incident şi accident. Problema a fost tehnica, la aterizare nu a ieşit roata de la botul aeronavei, a rămas în poziţia sus. Aeronava nu a fost avariată, iar pasagerii au ieşit în siguranţă", a declarat Petrov.

Directorul companiei i-a felicitat pe piloţi şi a declarat că este mândru că are asemenea echipaj. În ceea ce priveşte aeronava, fabricată în urmă cu 12 ani, Petrov a mai spus că nu i s-a făcut o inspecţie recentă şi că face curse regulate între Timişoara şi Chişinău.

Directorul aeroportului, Dan Idolu, a precizat că planul de urgenţă a fost respectat întocmai. "Am luat legătura cu toate autorităţile statului. Toţi cei 47 de pasageri au coborât pe scara aeronavei şi nu pe ieşirile de urgenţă. "În maximum o oră, pasagerii vor pleaca spre destinaţiile lor.

Nouă dintre ei au avut ca destinaţie Timişoara şi au rămas aici. În aerobază au primit ajutor medical, deşi nu au cerut, dar aşa este procedura", a spus Idolu. Deşi nu a fost nevoie de ajutor medical, pasagerii au fost foarte emoţionaţi, nici unul însă nu a fost în stare de şoc. Ministerul Transporturilor a demarat chiar astăzi o anchetă.

Şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Banat, Mihai Benga, a explicat cum s-a făcut pregătirea pentru aterizare. "Noi suntem învăţaţi cu riscul. Am fost anunţaţi la ora 8,27 că nu se poate deschide trenul de aterizare şi am mobilizat toate fortele. Am intervenit cu autospecialele din dotare, SMURD-ul, ajutor medical şi descarcerare.

Pe pistă s-a folosit un covor de spumă, pe o distanţă de 200 m, noi am stat pe bretea şi am aşteptat să vedem unde aterizează. Spre bucuria tuturor, nu au fost probleme deosebite. Covorul de spumă ajuta la atenuarea impactului şi la stingerea unui eventual incendiu", a precizat Benga.

domeniu: 
categorie: 
Autor: